EUROPA SYSTEMS – POLSKA FIRMA – ŚWIATOWE AMBICJE – WYWIAD Z PREZESEM ZARZĄDU EUROPA SYSTEMS
„W branży intralogistycznej nieustannie trzeba rozwijać rozwiązania, które wnoszą dużą wartość dodaną klientom. Oczekiwania rosną z roku na rok wraz...
Czy przenośnik da się lubić? Gadające paczki w najnowszej kampanii producenta automatyki magazynowej – Europa Systems
Digitalizacja procesów, autonomiczne roboty mobilne i coboty, innowacyjne przenośniki teleskopowe – to tylko mały wycinek automatyzacji wytwarzanej przez polskiego producenta – Europa Systems. Jak pokazać rewolucję w magazynie, w którym w ciągu 1h od momentu zamówienia w sklepie internetowym można bezpiecznie dostarczyć paczkę do klienta końcowego?
1.czerwca wystartowała zabawna kampania internetowa, której nie da się nie lubić, dedykowana do segmentu B2B logistyki magazynowej i eCommerce, ale zaadresowana do ludzi nie stanowisk. Koncept reklamowy – bannery graficzne, dialogi, LP i filmy 30 sec – opracowany wspólnie w zespole Klient- Europa Systems i 3 niezależne agencje: 24fps , Madcat i Semahead jest rewolucją marketingową nie tylko pod kątem dostarczonego contentu i jego dystrybucji, ale również samego podejścia do tego jak był wytworzony.
– „Specjalne czasy w których dziś żyjemy, wymagają od marketerów specjalnych środków. Agile – czyli zwinne zarządzanie projektem to jedyny sposób mając ograniczony budżet, krótki czas aby zrealizować coś co będzie działać” – wyjaśnia Ilona Miziewicz- Groszczyk, Dyrektor Marketingu Europa Systems. „Postawiłam na zespół profesjonalistów z różnych agencji, wiedząc że połączenie ich know-how, kreatywności przyniesie efekt synergii – tak powstał w 7 tygodni projekt „ePaKa” – dodaje Ilona Miziewicz-Groszczyk.
Dzisiejszy nowy marketing B2B stawia nie tylko na komunikację marki do biznesu, ale też oczekuje się że reklama będzie wspierać „odsprzedaż” produktów do klienta końcowego, dlatego wymagania przy planowaniu kampanii są bardzo podobne jak w B2C.
Celem zespołu projektowego ePaKa było stworzenie innej reklamy przenośników, od tej którą robi konkurencja i szerokie dotarcie do targetu – dystrybucja w mediach to zasięg 10 mln odsłon grupie docelowej. W segmencie B2B często jest nudno i poważnie, brakuje odwagi i dystansu, a sztywne „per pan” powoduje że reklama jest bez emocji.
Pomysł Witolda Gawłowicza/Madcat aby to paczki w magazynie polecały produkty oraz faktor „lubienie” – był najważniejszym wyróżnikiem stał się lite motivem kampanii. Tak powstał koncept kampanii: „Przenośniki Teleskopowe od Europa Systems dbają o Twoje paczki”.
Realizacja filmu animowanego w technologii 3D to dzieło Sławomira Stępień/24fps , który w fotorealistyczny sposób wyreżyserował połączenie dwóch zupełnie różnych światów: poważnej automatyzacji i technologii transportu wewnętrznego z zabawnymi, gadającymi paczkami. Efekt jest zaskakujący – na poziomie filmów robionych przez wytwórnię „Dream Works”.
„Content is the King, but Distribution is the Queen” – dlatego Magdalena Milek i Krzysztof Zach z Semahead zaproponowali kanały jak najskuteczniej dotrzeć z tą komunikacją do targetu – split mediowy to GDN, Search , YT, LinkedIN oraz Biznes Insider – cel sprzedażowy to generowanie leadów z dedykowanego LP: www.przenosnikiteleskopowe.pl, cel wizerunkowy – zwiększenie do 50% świadomości marki ES w segmencie KEP i eCommerce (obecnie 5% – badania metodą wywiadu CATI N=500).
Pandemia tylko przyspieszyła małą rewolucję w której marki ze świata B2B zabiegać zaczynają o rozpoznawalność swojego logo wśród końcowych klientów. To właśnie konsument zaczyna być w „last mile delivery” najważniejszy, dlatego że dziś to on steruje popytem – świadomie wybiera co, od kogo i dlaczego kupuje.
Warto więc rozważyć czy być marką B2B która da się lubić, jak ta z najnowszej reklamy o przenośnikach od Europa Systems.
Film reklamowy z listą „Przenośniki Teleskopowe od Europa Systems dbają o Twoje paczki” made by 24fps i Madcat.