EUROPA SYSTEMS – POLSKA FIRMA – ŚWIATOWE AMBICJE – WYWIAD Z PREZESEM ZARZĄDU EUROPA SYSTEMS
„W branży intralogistycznej nieustannie trzeba rozwijać rozwiązania, które wnoszą dużą wartość dodaną klientom. Oczekiwania rosną z roku na rok wraz...
#WeAreEngineersJAK W FIRMIE EUROPA SYSTEMS POWSTAJĄ INTRALOGISTYCZNE NOWOŚCI?
Automatycy, konstruktorzy, programiści, menedżerowie projektów – to inżynierska siła stojąca za firmą Europa Systems. Kto tworzy innowacyjne produkty Europa Systems i podnosi poprzeczkę w intralogistyce? Za stanowiskami stoją ludzie, dlatego przedstawiamy wam Marcina, Błażeja, Łukasza, Kacprów i ich pracę.
Zaglądamy do działu R&D
Starszy konstruktor Marcin Żarkowski (przez większość pracowników nazywany „Faster”) – dla niego realizacja trudnych tematów projektowych to chleb powszedni. Pod jego okiem biegną one szybko i zaskakują nowatorskim podejściem. Innowacyjne projekty Europa Systems w dużej mierze filtruje jego myśl techniczna. Nietypowe urządzenia i systemy logistyczne, duże obciążenia to jego specjalność. Przykładem niech będzie zrealizowany dla Avery Dennison projekt automatycznego składowania i wydawanie pustych palet, transportu ładunków na paletach, integracji z procesami magazynowymi oraz produkcyjnymi end-of-line-equipment. Rozwiązanie złożone z modułów zapewniło pełną automatyzację końcówki linii od pobrania pustej palety po ustawienie ładunku – beli papieru, folii aż po jego zabezpieczenie do dalszego procesu transportu lub magazynowania. Dzięki niemu udało się zoptymalizować procesu załadunku i transportu towaru w ponad 120 różnych ustawieniach ładunku na palecie.
– Nie tylko w projekcie Avery Dennison, ale we wszystkich innych największym wyzwaniem jest zaprojektować w założonym czasie. Najtrudniej jest też skomplikowane czynności zaprojektować w prosty sposób. Nam niejednokrotnie się to udało. To sprawia, że klienci do nas wracają – mówi Marcin Żarkowski. Motto pracy inżyniera R&D – „Ma działać w synergii z optymalizacją miejsca, czasu i ergonomią pracy operatora.” Koncepcja rozwiązania już na etapie myśli inżynierskiej uwzględniać powinna zarówno prawidłowe działanie systemu, jak i jego przyjazne funkcje np.: rozbudowa, montaż, demontaż, serwisowanie tak by w przypadku awarii ograniczyć do minimum przerwy w ciągłości produkcji. Intralogistyka 4.0 to ciągła ewolucja, ulepszanie – zwinne podejście „Agile intralogistics” zakłada, że praktycznie zawsze coś jeszcze można zrobić lepiej.
Kto zarządza projektami?
Kierownik projektu Kacper Kwiek odpowiedzialny jest m.in. za rozwój projektów z zastosowaniem technologii przenośników teleskopowych, stosowanych do rozładunku, załadunku samochodów i naczep do długości 13 m. Są one także wykorzystywane do transportu kartonów, skrzynek, pojemników, małych palet do 50 kg. Europa Systems jest jedynym w Polsce producentem tych urządzeń, gwarantującym rozwiązania szyte na potrzeby klienta, a także szybki serwis na miejscu i części zamienne.
– Przenośniki teleskopowe od Europa Systems to jedno z urządzeń które zwiększa wydajność magazynu. Jak bardzo trzeba się napracować, aby załadować stosunkowo niewielkimi paczkami olbrzymią naczepę? Przy zastosowaniu przenośników teleskopowych nakład pracy oraz czas zredukowany jest nawet czterokrotnie. Jeden pracownik jest w stanie w tym samym czasie załadować od 2 do 4 samochodów zamiast jednego – mówi Kacper Kwiek.
– Jestem dumny z tego, że mam przyjemność prowadzić projekt technologii, która do tej pory była produkowana tylko za granicą. Tym samym nasza firma jest pierwszym polskim producentem przenośników teleskopowych, produkowanych na niemieckiej licencji. Bazujemy na najwyższej jakości komponentach. Każdy wyprodukowany przez nas przenośnik przechodzi szereg testów oraz kontrolę jakości po spawaniu, malowaniu i montażu. Nasz produkt spełnia normy gwarantujące bezpieczeństwo użytkownikom. Ponadto jesteśmy w stanie dostosować rozwiązanie do nietypowych warunków panujących w obiekcie. Na terenie Polski zapewniamy serwis, części zamienne, usługi after sales 24 h /7, choć cechą tych przenośników teleskopowych jest bezkompromisowa jakość, bezawaryjność i intuicyjna obsługa.
Zapraszam do szybkich wycen i sprawdzenia strony internetowej www.przenosnikiteleskopowe.pl – dodaje kierownik projektu.
Muszkieterowie Działu Automatyki i Robotyki
Błażej Jarząb – automatyk, Kacper Szubartowski – programista, Łukasz Mackiewicz – robotyk – to zgrany zespół odpowiedzialny za integrację i rozwój produktów ES Cobot, ES Smart oraz nowego produktu z obszaru opomiarowania maszyn. Na pytanie, co „kręci” ich w tej robocie, odpowiadają: – To, że możemy rozwijać produkt od podstaw, widzimy jak się buduje, jak się zmienia… Widzimy reakcję klienta na finalny produkt. Na przykład na targach LogiMAT 2019, gdzie premierowo pokazywaliśmy Autonomiczny Inteligentny Wózek (AIV) – ES Smart a ten jeździł, pobierał ładunek i mówił – podeszło do nas i ES Smarta dziecko. Zaklaskało z radości i krzyknęło „wow”. Często reakcja naszych klientów jest podobna. Pozytywne reakcje i radość są bezcennym doświadczeniem , które nas nakręca do tego, by tworzyć nowe zrobotyzowane i zautomatyzowane rozwiązania w Europa Systems.
Błażej, Kacper i Łukasz spytani, który z robotów jest ich ulubieńcem w portfolio stworzonych urządzeń, zgodnie mówią: – Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bo tak szybko, jak postępuje technologia, zmieniają się też nasze ulubione produkty czy aplikacje. W Europa Systems to się zmieniało bardzo szybko na przestrzeni ostatnich 3–4 lat. Na początku był to duży AGV do palet – ES Gear, później mały AGV, a w zasadzie mobilny robot ES Smart. Teraz naszym ulubionym produktem są aplikacje do paletyzacji z wykorzystaniem robota kolaboracyjnego ES Cobot.