Zmiany w Zarządzie Europa Systems i Europa Systems Rzeszów
Informujemy o zmianach w składzie Zarządu spółek Europa Systems i Europa Systems Rzeszów. Od 1 kwietnia b.r. Piotr Cieślak, który...
Malarnia w firmie Europa Systems jest malarnią proszkową. Dzięki czemu pomalowane elementy bardzo szybko nadają się do montażu. I tym samym nie jest marnowany czas na schnięcie oraz utwardzenie się farb, jak to jest w przypadku np. farb mokrych, kiedy proces wystygnięcia trwa około godziny. Naszą malarnię obsługuje profesjonalny zespół, co umożliwia nam wykonywanie usług malowania w każdym kolorze – nie tylko z palety RAL.
Jedną z przewag konkurencyjnych naszego zakładu produkcyjnego, jest fakt iż 95% procesów technologicznych związanych z wytwarzaniem naszych urządzeń, wykonujemy na miejscu. Jednym z nich jest proces malowania. Elementy konstrukcji wszystkich naszych wyrobów gotowych takich jak: magazyn blach – ES Tower, przenośniki, systemy transportu palet i innych ładunków, a także wózki transportowe – są malowane w Europa Systems.
Proces malowania rozpoczyna się od wstępnego mycia. W tym celu wykorzystujemy środek chemiczny (o stężeniu 2%) oraz myjki ciśnieniowej. Takie połączenie zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu się płynu odtłuszczająco-fosforyzacyjnemu, który znajduje się w wannie o wymiarach 6m x 1,6m (zawierająca 7,5 tys litrów w temperaturze 50 stopni). Sam proces mycia trwa przez 10 minut. Dzięki tej czynności umyty materiał jest bardzo dobrze odtłuszczony i zabezpieczony przed korozją na długi czas. Warto dodać, iż dzięki naszej technice możemy jednorazowo umyć 150-200 ton materiałów.
Wracają one na myjkę w celu spłukania. W następnej kolejności są one spryskane inhibitorem korozji, który zapobiega pojawianiu się plam po wyschniętej wodzie. Warto dodać, że przez cały ten okres odbywa się samoczynne suszenie detali prostych niezamkniętych albo mechanicznych detali, w których woda zalega. W komorach rur profili zamkniętych suszenie odbywa się w piecu malarskim (o wymiarach 6,5m x 2,2m) w temperaturze 80 stopni. Ale na tym nie kończy się jego funkcja. Piec malarski służy także do wypalania krystalizacji farby nałożonej na nasze produkty, które nie mieszczą się w piecu i znajdują się na końcu linii.
Części wysuszone są składowane w kolejce według podziału na zlecenie oraz na kolor. Kolejność samego malowania zależy od: priorytetów, ilości detali do malowania oraz ilości farby.
Wykończenia malarskie wykonujemy w dwojaki sposób: gładki oraz strukturalny (w połysku, półpołysku lub macie). Malujemy aplikacjami Wagnera metodą zwaną “korona”. Zużycie godzinowe farby w naszym zakładzie wynosi około 5 kg na 2 malarzy, co oznacza około 20m2 powierzchni wymalowanej.
Grubość farb nakładanych zależy od farby. W przypadku gładkich nakładamy około 70-80 mikronów, a jeżeli chodzi o strukturalne – około 130 mikronów. Zdarzają się także bardziej niestandardowe zlecenia, w których grubość farb wynosi do 200-220 mikronów.
Nieodzownym narzędziem w procesie malowania jest u nas półtonowy żurawik. Służy on do transportu detali, jak i zawieszania samych elementów. Nie oznacza to, że nie malujemy materiałów cięższych aniżeli 500 kg. W przypadku tego typu elementów wspomagamy się suwnicą bądź sztaplarką.
Najcięższy dotąd detal malowany u nas w zakładzie ważył 1300kg, dlatego korzystamy z wózków, na których możemy układać detale, można powiedzieć „bez ograniczeń wagowych”, co byłoby niemożliwe przy malarniach zawieszkowych.
W następnej kolejności wózki z detalami wymalowanymi trafiają do pieca malarskiego w celu skrystalizowania farby. Piec musi być rozgrzany do temperatury wskazanej przez producenta farb. Czas wypalania określa także producent farb. Z uwagi na to, iż jest podawany czas dla detali, które uzyskały już wskazaną temperaturę, trzeba dodatkowo doliczyć okres na rozgrzanie się detal grubych – około 10-20 minut. Sam proces wypalania pojedynczego wózka trwa średnio 25 minut – w temperaturze 210 stopni.
Detale wypalone i ostudzone przy zdejmowaniu z wózków są odkładane na palety z podziałem na zlecenia. Raz dziennie malarz przeprowadza za pomocą siatki nacięć test przyczepności farb, aby zapobiec jakichkolwiek reklamacji.
Wykonujemy także usługi malowania na mokro. Warto jednak dodać, iż są to bardziej pracochłonne i czasochłonne czynności.
—